Wopwops to metropolitan Kowloon & Hong Kong Island - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van nieuwzeeland2006 - WaarBenJij.nu Wopwops to metropolitan Kowloon & Hong Kong Island - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van nieuwzeeland2006 - WaarBenJij.nu

Wopwops to metropolitan Kowloon & Hong Kong Island

Door: Ingrid

13 Juli 2006 | Hong Kong, Kowloon

foto's: http://nieuwzeeland2006.mijnalbums.nl

Wellington is de hoofdstad en zonder enige twijfel bezienswaardiger dan het grote Auckland. Donderdagavond zijn we hier aangekomen en vrijdag hebben we bijna de hele dag in en rondom het Te Papa museum rondgebracht. Zaterdagochtend konden we een lift krijgen naar ons nieuwe 'wwoof'-adres nabij Palmerston North (2 uur rijden). Best mooi geregeld nog! De accomodatie op deze antieke boerderij met airco vonden we net wat minder... 2 uur vonden lang genoeg en dus stonden we diezelfde middag alweer op straat....op zoek naar een ander adres. Een uurtje rondbellen heeft ons naar Masterton in de Wairarapa gebracht.
Op dit adres waar de familie O'Leary (Mike, Margaret, Damian en Quentin) paarden, schapen, wat honden, kippen en koeien houdt hebben we de laatste week van ons verblijf in Nieuw Zeeland doorgebracht. Erg leuke mensen! Wel met een voorname hobby...paarden. Mike is zadelmaker en neemt ons een dag mee naar zijn shop waar die van alles maakt eigenlijk. Rondom het huis hebben we flink gesnoeid en in het weekend zijn we met de hele familie meegeweest naar de allerlaatste 'hunt' van het seizoen. Mike is huntsman van de jaagvereniging en 2x per week wordt er gejaagd naar hazen te paard met een horde honden... Wij volgen in de jeep de jacht. En zijn savonds van de partij op het feest in de schapenscheerschuur! Als we dan een paar dagen later afscheid nemen van de fam. O'Leary vertrekken we per trein naar Wellington voor de allerlaatste dagen in NZ...

Hong Kong...
ehhhh..... kijk maar nar de plaatjes..Hong Kong is druk! En tussen al die drukte hebben de Hong Kongers hun zaakjes goed geregeld vinden wij. Parken en openbare plekken zijn prachtig. Alles is air-conditioned (een must hier) en heel veilig. Behalve ons vergapen aan de activiteit van deze stad zijn we naar 2 boedistische (en taoisme confusinisme) tempels geweest. Een tour door de New Territories geeft een heel ander beeld van Hong Kong. Tot aan de Chinese grensplaats (waar zich in ca. 30 jaar tijd zo'n 9 milj. mensen hebben gevestigd) zien we voornamelijk out door gebieden.
Maandagmiddag hebben we Esther en Henrik leren kennen en in het teken van hun huwelijk stond woensdag 12 juli. Hendrik en Esther wilden nl graag trouwen maar zochten hiervoor nog twee getuigen... Een Hong Kongse huwelijksceremonie kan gewoon in het Engels en kan in een kwartier voltooid worden. Om deze grootse gebeurtenis te vieren zijn we savonds wat gaan eten met elkaar.
Vandaag en morgen shoppen we wellicht nog wat in Kowloon en Hong Kong Island en op Lantau (eiland waar o.a. het vliegveld ligt) willen we nog naar de Giant Buddha toe en de nabijgelegen monastry.... bijna thuis alweer

• 14 Juli 2006 - 04:12

Leander:

Mooi om te lezen dat je HKK mooi vond en dat je daar een leuke tijd hebt (gehad). Shop ze en sterkte terugreis.

• 16 Juli 2006 - 22:05

Tante Atty:

Welkom weer in Nederland en dan óp naar Namibië!