Kiwi's! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van nieuwzeeland2006 - WaarBenJij.nu Kiwi's! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van nieuwzeeland2006 - WaarBenJij.nu

Kiwi's!

Door: Ingrid

08 Juni 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo hallo vanuit Te Puke!!!

De foto's bij het onderstaande bericht staan zoals gewoonlijk op: http://nieuwzeeland2006.mijnalbums.nl

Te Puke ligt in de Bay of PLenty (noordereiland) en de kiwi's zelf noemen het hier 'kiwi capital of the world'. De zespri komt hier vandaan.....
Om onze laatste tijd in NZ niet al bedelend uit te zitten, hebben we nu we op het noordereiland zijn uitgekeken naar werk. In Te Puke is het zoeken van een baantje geen probleem (als je van kiwi's houdt). We wonen momenteel in Pukehina Beach van waaruit alle forensen 's ochtends met de auto naar de orchards rijden om te plukken. Onze huisgenoten (koppel uit Wales) werken overigens in het pakhuis. Je houd te weinig tijd over om van Pukehina BEACH te genieten bij deze levenstijl helaas.

Zaterdag spelen de All Blacks (= rugby) tegen Ierland en dat gaan we met de lokale bevolking (onze collega-plukkers uit heel veel verschillende landen ..waaronder Ierland) bekijken bij de Argentine Ambassy (zo noemen de Argentijnse plukkers hun huis...)

Het kiwipluk-seizoen nadert binnenkort z'n eind en dan willen we verder trekken naar Rotorua (vulkanisch hart van het eiland) en ten noorden van Auckland.

Het zuideiland hebben we inmiddels allang gedag gezegd dus! Na de trektocht door het Abel Tasman National Park hebben we gechild in de Golden Bay. Helemaal op het noordelijkste stukje land van het zuidereiland hebben we paardgereden over Wharariki Beach en de heuvels nabij Cape Farewell. Heel mooi!! Maar niet de indruk gekregen dat paardrijden onze hobby zou kunnen worden.

Tot de volgende keer vanuit het noordelijkste puntje van het noordereiland misschien wel!!

• 08 Juni 2006 - 06:41

Esther:

Succes met plukken en nog veel plezier!

• 08 Juni 2006 - 06:56

Harald En Carolien:

Ik zie het wel jullie hebben het erg naar de zin
    geniet er maar lekker van nu je daar bent. groene vingers heb je in iedergeval gekregen

groetjes

• 08 Juni 2006 - 07:17

Leander:

Alleen het idee van Redmer op een paard al vind ik hilarisch! Veel plezier met het plukken (hoe groeit een kiwi eigenlijk: plant of boompje?) en met het sport kijken met de internationale gemeenschap daar! Alles verder goed hier.

• 08 Juni 2006 - 07:34

Mama Winschoten:

ik wist niet dat jullie konden paardrijden...! Ingrid, wat zit er in die zak?? 'k ga nu natuurlijk die golden kiwi's kopen! Even dacht ik op de laatste foto Joao te ontwaren.. Veel plezier verder! mam